Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου, 2017 - 14:15

Ναυτιλιακές μετοχές: Παρά τη μείωση αποδόσεων το 'A τρίμηνο του 2016 υπάρχουν και οι… εκπλήξεις

Παρά την πτωτική τάση που κατέγραψαν κατά το πρώτο 3μηνο του 2016 οι μετοχές των περισσότερων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, σύμφωνα με την Arctic Securities, υπήρξαν και εταιρείες που είχαν σημαντικές αποδόσεις, μεταξύ των οποίων και αρκετές ελληνικών συμφερόντων. Μεταξύ των εταιρειών που εμφάνισαν καλές αποδόσεις βρίσκονται η Star Bulk του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η Dynagas Partners του Γιώργου Προκοπίου και η GasLog και GasLog Partners του Πήτερ Λιβανού. Ειδικότερα:

Του Νίκου Μπαρδούνια

- Η Star Bulk: Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που διαθέτει στόλο από 76 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου κυμαίνεται στα 166,5 εκατ. δολ. καθώς ο κλάδος βρίσκεται στα χειρότερα επίπεδα των τελευταίων 30 χρόνων. Πάντως, οι κινήσεις του κ. Παππά (πωλήσεις πλοίων, ακύρωση νέων παραγγελιών κ.λπ.) που έγιναν στην κατεύθυνση να μειώσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της ναυλαγοράς φαίνεται να αναγνωρίζονται ως έναν βαθμό από τους επενδυτές.

- Η Dynagas Partners: Η εταιρεία του Γιώργου Προκοπίου δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου. Η μετοχή της εταιρείας εμφάνισε στο πρώτο 3μηνο του 2016 άνοδο 23%.

- Οι GasLog και GasLog Partners: Οι εταιρείες συμφερόντων Πήτερ Λιβανού εμφάνισαν κέρδη στις μετοχές τους κατά 21% και 19% αντιστοίχως.

- Η Navigator Gas: Η εταιρεία του Wilbur Ross, κόντρα στο πτωτικό ρεύμα των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά υγραερίου, πέτυχε απόδοση 18% στην τιμή της μετοχής της.

Οι χειρότερες αποδόσεις

Τις χειρότερες αποδόσεις στον ναυτιλιακό κλάδο κατέγραψαν οι ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, οι τίτλοι των εταιρειών Scorpio Bulkers, Navios Maritime Partners, Genco και DryShips σημείωσαν τις μεγαλύτερες απώλειες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Arctic Securities. Να σημειωθεί ότι στο σύνολό τους οι μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου υποχώρησαν κατά 15% στο πρώτο 3μηνο του 2016.
 

Μείωση αξίας στόλου κατά… 65 δισ. δολ.!

Σε ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Barry Rogliano Shipbrokers (BRS) εκτιμά ότι η αξία των πλοίων στο σύνολο του ναυτιλιακού τομέα το 2015 μειώθηκε κατά 65 δισ. δολ.
Στο ετήσιο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου για το 2015, όλοι οι ναυτιλιακοί κλάδοι εκτός των δεξαμενόπλοιων βρέθηκαν σε νέα ή κοντά στα ιστορικά χαμηλά. Διεσώθη μόνο ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων, καθώς παρά τη σχετική υπερπροσφορά νέας χωρητικότητας η μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου ευνόησε την αύξηση της ζήτησης για αργό.
Επίσης, σύμφωνα πάντα με το BRS Group, ο κλάδος των πλοίων ξηρού φορτίου καταγράφει μεγάλες ζημιές, με τις επτά μεγαλύτερες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο να εμφανίζουν συνολικές ζημίες άνω των 760 εκατ. δολ., ενώ ακριβώς αντίθετη είναι η εικόνα στα δεξαμενόπλοια, με τις επτά μεγαλύτερες εισηγμένες να εμφανίζουν κέρδη ύψους 1,05 δισ. δολ.