Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου, 2018 - 15:14

Σε «ύφαλο» οι εισηγμένες της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων

Σημαντικές απώλειες στην κεφαλαιακή τους αξία, που σε ορισμένες περιπτώσεις έφθασαν και στο… 48%, υπέστησαν το 2015 οι επτά εισηγμένες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ελληνικού ενδιαφέροντος, οι οποίες ναυλώνουν τα πλοία τους στους μεγάλους liners σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας Alphaliner. Πρόκειται για τις εταιρείες Seaspan, Danaos, Rickmers, Global Ship, Costamare, Diana Containerships και Box Ships. Ως βασικές αιτίες καταγράφονται η κάθετη πτώση των ναύλων και η μείωση της αξίας των πλοίων.

Του Νίκου Μπαρδούνια

Η Box Ships τις μεγαλύτερες απώλειες
 --Τις μεγαλύτερες απώλειες καταγράφει η Box Ships, η οποία έχει χάσει το 81,6% της αξίας της.

Η εταιρεία είχε εισαχθεί στο NYSE το 2011 και κατέβηκε από το ταμπλό τον περσινό Νοέμβριο, όταν και η κεφαλαιοποίησή της έπεσε κάτω από τα 15 εκατ. δολάρια.

Η μετοχή της τώρα διαπραγματεύεται στην OTC Market και η αξία της είναι διαμορφωμένη σε 0,158 δολ. από 0,86 στις αρχές του 2015. Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο του 2011 η τιμή της μετοχής ήταν στα 12 δολάρια η μία. Η εταιρεία σήμερα διαχειρίζεται έναν στόλο συνολικής χωρητικότητας 43.881 teu.

--Μείωση της αξίας της μετοχής της κατά 67,1% έχει υποστεί η Rickmers Maritime. Η εταιρεία, με κεφαλαιοποίηση 556 εκατ. δολαρίων, έχει πέσει στο 0,092 δολάριο ανά μετοχή από 0,28 στις αρχές της περσινής χρονιάς.

--Σημαντικές απώλειες καταγράφει και η Diana Containerships, η μετοχή της οποίας την 1η Ιανουαρίου 2015 ήταν στα 61,88 δολάρια και τον Ιανουάριο του 2016 έπεσε στο 0,66 δολάριο καταγράφοντας πτώση κατά 64,9%. Η εταιρεία σήμερα διαχειρίζεται έναν στόλο από 14 πλοία συνολικής 40.640 teu και η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται σε 48,29 εκατ. δολάρια.

--Αλλά και η μετοχή της Costamare έχει διολισθήσει κατά 53,5%, αφού από τα 17,61 δολάρια που ήταν την 1η Ιανουαρίου 2015 έφθασε στα 8,19 δολάρια τον Ιανουάριο του 2016.
 Η κεφαλαιοποίησή της παραμένει πάντως σε υψηλά επίπεδα, στα 613,84 εκατ. δολάρια, ενώ διαχειρίζεται έναν στόλο από 60 πλοία συνολικής χωρητικότητας 332.565 teu. Επίσης έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα χωρητικότητας 134,420 teu.

--Η Global Ship Lease έχει χάσει το 44,2% της αξίας της, αφού από τα 4,5 δολάρια πέρυσι έπεσε στα 2,51 δολάρια φέτος, με την κεφαλαιοποίησης της εταιρείας να ανέρχεται στα 137,92 εκατ. δολάρια. Διαχειρίζεται έναν στόλο από 18 containerships 82.114 teu.

--Σε καλύτερη θέση βρίσκεται σήμερα η Seaspan, η οποία καταγράφει πτώση 18,8% σε σχέση με πέρυσι, αφού από τα 18,02 δολάρια την 1η Ιανουαρίου 2015 έφτασε τα 14,63 δολάρια τον Ιανουάριο του 2016. Η εταιρεία με κεφαλαιοποίηση 1,4 δισ. δολαρίων διαχειρίζεται έναν στόλο από 100 containerships χωρητικότητας 736,14 teu, ενώ έχει υπό κατασκευή ακόμα 205.530 teu.

Η Danaos υπέστη τη μικρότερη ζημία

Τη μικρότερη «ζημιά» από τις εφτά εταιρείες έχει υποστεί η Danaos, η οποία χάνει το 5,7% της αξίας της μετοχής της σε σχέση με τις αρχές του 2015. Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή της εταιρείας διαπραγματευόταν στα 5,47 δολάρια στις 8 Ιανουαρίου φέτος από 5,47 δολάρια πέρυσι. Με κεφαλαιοποίηση 566,46 εκατ. δολαρίων, διαθέτει έναν στόλο από 59 πλοία χωρητικότητας 351.750 teu.