Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου, 2018 - 15:14

«Ούριος άνεμος» στις… μηχανές της ελληνόκτητης ναυτιλίας

Αυξημένος κατά 4,29% ή κατά 202 πλοία εμφανίζεται ο ελληνόκτητος στόλος τον Οκτώβριο του 2015, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014, σε έρευνα της εταιρείας Petrofin Research. Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.909 πλοία έναντι 4.707 τον Οκτώβριο πέρσι. Σημαντική, επίσης, αύξηση κατά 7,52% σημείωσε και η μεταφορική ικανότητα του στόλου, η οποία ανήλθε στους 328.254,495 dwt, αυξημένη κατά 24.675,319 dwt.

Από τον Νίκο Μπαρδούνια

Περισσότερα και νεότερα πλοία

Ενδιαφέρον στοιχείο, σχετικά με τη σύνθεση του ελληνόκτητου στόλου, είναι το γεγονός ότι η μέση ηλικία του μειώθηκε στα 12,7 χρόνια από 13,2 χρόνια το 2014. Το 2013 η μέση ηλικία ήταν 14,05 χρόνια, ενώ το 2012 ήταν στα 14,7 χρόνια. Στα πλοία 20.000 dwt και πάνω η μέση ηλικία μειώθηκε στα 8,71 χρόνια, από 9,14 χρόνια πέρυσι και 9,83 το 2013.

Παράλληλα, ενώ οι ναύλοι παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, οι αξίες των πλοίων πέφτουν και ο τραπεζικός δανεισμός περιορίζεται, εντούτοις ο ελληνικός στόλος επεκτείνεται τόσο σε αριθμό όσο και σε tonnage, ενώ μειώνεται σε μέση ηλικία.

Η εμπιστοσύνη στη ναυτιλία εξακολουθεί να είναι εμφανής και οι στρατηγικές κινήσεις δείχνουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες θέλουν να είναι έτοιμοι και σωστά τοποθετημένοι όταν η αγορά θα ανακάμψει.
Τα δεδομένα από την έρευνα είναι ενδεικτικά για το γεγονός ότι οι Έλληνες κινούνται δραστήρια βλέποντας ένα πιο θετικό μέλλον και επενδύουν συνεχώς σε μεγαλύτερα και νεότερα πλοία, υπογραμμίζει η Petrofin.

Σημειώνεται ότι το μέσο μέγεθος του ελληνόκτητου πλοίου είναι 66.868 dwt, ενώ το 2014 ήταν 64.495 dwt και το 2013 ήταν μόλις 61.550 dwt. Ανά κατηγορία πλοίων και εστιάζοντας στα πλοία άνω των 20.000 dwt παρατηρείται ότι τα bulk carrier (άνω των 20.000 dwt) αυξήθηκαν κατά 163 πλοία και έφθασαν στα 1.929 πλοία από 1.766 πλοία το 2014.

Η μεταφορική ικανότητα αυξήθηκε στους 155.297,388 dwt από 135.834,528 dwt ένα χρόνο πριν.
Πολύ μικρότερη άνοδο σημείωσε και ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων, ο οποίος έφθασε τα 808 πλοία από 805 πλοία πέρυσι. Η μεταφορική ικανότητα των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε από τους 116.802,098 dwt το 2014 στους 117.022,849 dwt το 2015.

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ο στόλος πλοίων 20.000 dwt και πάνω αυξήθηκε κατά 30 πλοία, στα 274 από 244. Επίσης, σημαντική είναι η αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) τα οποία έφθασαν τα 74 έναντι 50 πλοίων το 2014. Αυξημένος εμφανίζεται και ο στόλος των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (από 10.000 dwt και άνω), στα 48 πλοία από 31 το 2014.
H Petrofin επισημαίνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά όχι μόνο στη διατήρηση του στόλου, αλλά και στην αύξησή του, σημειώνει η Petrofin.